خانه » چرا باید از کفش پرستاری یا صندل پرستاری استفاده کرد؟
آخرین بروز رسانی: 7ام بهمن, 1401

چرا باید از کفش پرستاری یا صندل پرستاری استفاده کرد؟

اضطراب داشتم و با خود فکر میکردم دردی که در […]

اضطراب داشتم و با خود فکر میکردم دردی که در پاهایم ایجاد شده به چه دلیل است. منتظر بودم تا دکتر وارد اتاق شود و چقدر انتظار در اتاق درمان سخت بود. ناگهان پرستاری وارد اتاق شد. تا چشمم به روپوش سفید او افتاد انگار که فرشته ای برایم فرستاده بودند. از سرتا پایش را ورانداز کردم. چه خوش خنده و خوش تیپ. صندل هایش را با روپوش خود ست کرده بود و تمام سفید. با خوش رویی پرسید: مشکلت چیه؟ گفتم درد پاشنه امانم رو بریده.
با نیم نگاهی به کفش هایم گفت: معلومه که با این کفش و زیره تخت که پوشیدی درد پاشنه میگیری. احتمالا خارپاشنه داری. میدانم چه درد بدی داره، من هم این درد رو تجربه کردم اما با همین صندل پرستاری که پوشیده ام و پد خارپاشنه داره مشکلم حل شده و خیلی راحتم. اصلا خستگی رو حس نمیکنم با برخورد آرام و همدلی این پرستار خیلی حالم خوب شد،اضطرابم کم شد و انگار دردم رو فراموش کردم.با خودم فکر میکردم کاش همه پرستاران مثل اون رفتار می کردند. چقدر برخورد کادر درمان میتواند مهم باشد! راستی چه چیزی باعث شده بود که او اینقدر با بقیه متفاوت باشد!

پرستاری یک شغل حساس و سخت است که معمولا به دلیل زمان زیاد شیفت، ایستادن های طولانی، شب کاری و استرس بالای ناشی از مسئولیت سبب ایجاد خستگی بیشتری در افراد نسبت به سایر مشاغل می شود. اخیراً خستگی در جمعیت پرستاران، موضوع جالب توجه بوده و یک شکایت عمومی در میان آنها محسوب گردیده است. آمار حاصل از مطالعه بر روی پرستاران ایرانی نشان میدهد تقریبا یک چهارم افراد از دردهای جسمانی مرتبط با کار رنج میبرند و از هر سه نفر،یک نفر دچار کمردردهای مرتبط با کار پرستاری می گردد. همچنین 4/7 درصد پرستاران در هر هفته به علت خستگی
روحی یا ناتوانی فیزیکی ناشی از کار غیبت می کنند که 80 درصد بیشتر از سایر گروه های حرفه ای است. این آسیب های فیزیکی ناشی از کار با کیفیت زندگی آنان در ارتباط بوده و میتواند موجب اختلال در امور زندگی شان گردد.
خستگی و درد علاوه بر وضعیت جسمانی، بر کارکردهای شناختی پرستاران نیز اثر منفی می گذارد. مطالعات نشان داده اند میزان خطای پرستاران به هنگام خستگی و یا دردهای جسمانی به شدت بالا میرود که مستقیماً بر سلامت و حفظ جان بیماران در ارتباط است. همچنین گزارش شده است که خستگی پرستاران در خارج از محیط کار سبب افزایش سوانح و حوادث رانندگی، کاهش فعالیت های اجتماعی و خانوادگی و در کل کاهش کیفیت زندگی و شادمانی این عزیزان خواهد بود. بديهي است که هر تلاشی برای کاهش درد و خستگی پرستاران یا کادر درمان می تواند سبب بهبود ارائه خدمات
پرستاري، ارتقـاء ايمني آنها و بيمارانشان و در نتیجه افـزايش رضـايت طرفین شود. برای اینکه بدانیم چگونه کفش میتواند از خستگی بکاهد به مقاله اثر کفش بر خستگی مراجعه کنید. ما در اینجا به سوالاتی در زمینه کفش و صندل پرستاری می پردازیم.

چرا باید از کفش پرستاری یا صندل پرستاری استفاده کرد؟

از آنجائیکه شغل پرستاری با ایستادن های طولانی و شیفت شب همراه است، زمان زیادی پای این عزیزان در کفش میماند و در صورت استاندارد نبودن آن، پای آنها دچار میخچه، پینه، متاتارسالژیا، هالوکس والگوس، خارپاشنه، گرفتگی عضلات کف پا، عفونت ناشی از قارچ و عرق، زانو درد و کمر درد میشود. با توجه به مطالبی که در بالا ذکر کردیم هریک از این عوامل به نحوی اثر خود را بر وضعیت جسمی و روحی فرد باقی می گذارد و سبب پایین آمدن کیفیت زندگی می شود. بنابراین باید با استفاده از کفش یا صندل پرستاری از این عوارض جلوگیری نمود.
از طرف دیگر به علت شرایط ضد عفونی سازی مراکز درمانی و بیمارستان ها، زیره کفش مورد استفاده پرستاران در معرض مداوم مواد شوینده قرار می گیرد و ممکن است به سرعت مستهلک شود. بنابراین استفاده از صندل مخصوص محیط کار که براحتی تمیز می شود علاوه بر کاهش هزینه های مصرفی از بار فکری انتخاب دائم کفش یا صندل متناسب محیط کار می کاهد.
نکته بسیار حائز اهمیت داشتن ظاهر قابل قبول و زیبا است. کفش یا صندلی که پرستاران می پوشند باید علاوه بر راحتی دارای ظاهری مناسب و هماهنگ با فرم کار باشد.

کفش پرستاری

کقش پرستاری آرمان طب تبریز با استفاده کادر مجرب و دکتر های ارتوپدی برای راحتی پرستان گرامی کفش های طبی پرستاری را تولید کرده است.

 

کفش پرستاری یا صندل پرستاری؟

محققین حوزه سلامت پا بر این باورند که به دلیل اینکه مدت زمانی که پای پرستاران در پاپوش می ماند بسیار طولانی است لذا برای تنفس و تهویه بهتر پا، صندل پرستاری مناسب تر است.
چگونه صندل پرستاری از کمر درد جلوگیری می کند؟
صندل پرستاری بواسطه پر کردن قوس طولی داخلی پا و همچنین ایجاد بستری نرم و مطابق ساختار پا سبب توزیع وزن متعادل در پا و کاهش نیروهای موضعی بر پا می شود. همچنین با داشتن زیره جاذب ضربه از اعمال نیروی مستقیم به اجزای پا جلوگیری می کند. از آنجا که حرکات مفاصل اندام تحتانی شامل مچ پا، زانو، لگن و ستون فقرات به هنگام راه رفتن متاثر از یکدیگر هستند، با کاهش نیروهای مضرر بر پا شاهد کاهش نیروی وارد بر مفاصل بالاتر خواهیم بود.

فواید استفاده از صندل پرستاری آرمان طب تبریز

1. کفی استاندارد و مطابق آناتومی پا که سبب کاهش نیروی مضرر موضعی می شود.
2. طرح و رنگ متنوع این صندل ها سبب شده است تا علاوه بر داشتن حس راحتی و رعایت نکات سلامتی پا،کادر درمان با توجه به سلیقه خاص خود از آنها بهره مند شوند.
3. زیره طبی و استاندارد که دارای طراحی زاویه دار در ناحیه جلوی پا است و با ایجاد حرکت غلطکی مناسب علاوه بر مقابله با نیروی اصطحکاک سبب به جلو راندن پا با کمترین میزان مصرف انرژی می شود.
4. طراحی رویه منحصر به فرد که بروی قالب های استاندارد انجام شده است و دارای فضای مناسب پنجگی است و از بهم فشردن انگشتان پا ممانعت به عمل می آورد.
5. ارتفاع مناسب پاشنه که برای جلوگیری از درد زانو و کمر درد بسیار موثر است.
6. ایمن بودن زیره از نظر لغزش، تعادل و اصطحکاک.
7. بهداشت بالا به دلیل خاصیت ضد بو و ضد تعریق بودن.
8. تهویه مناسب که از طریق منافذ موجود در سطح رویه فراهم می آید.
9. ضد لک بودن که به سهولت با یک دستمال مرطوب ضدعفونی و تمیز می گردند.
10. تعلیق متنوّع که بنابر نیاز مشتری در دومدل ساده و رکابدار امکان پذیر است.
11. هماهنگی مدل زنانه و مردانه برای یکدست بودن فرم کارکنان مراکز.
12. دوام بالای زیره در مقابل مواد شوینده و ضد عفونی کننده مراکز درمان که سبب کاهش هزینه های مشتریان می گردد.

صندل پرستاری مردانه

صندل پرستاری با پد خارپاشنه یا بدون آن ؟

خارپاشنه زائده ای کلسیفیکه زیر استخوان پاشنه(کالکانئوس) و در نیام کف پایی است که با هر حرکت انقباضی عضلات زیر پا، درد زیادی در ناحیه پاشنه پا ایجاد میکند و در صورت عدم درمان باید از طریق جراحی خارج شود. یکی از راه های درمان غیر تهاجمی خارپاشنه، کاهش فشار زیر استخوان کالکانئوس و در حقیقت ایجاد بی وزنی در این ناحیه است که به مرور موجب تجزیه شدن این رسوبات کلسیمی و از بین رفتن آن می شود. شرکت آرمان طب تبریز برای رفاه حال کادر درمان و با توجه به ایستادن های طولانی و دردهای پاشنه این قشر زحمت کش اقدام به تولید صندل پرستاری نموده که علاوه بر در نظر گرفتن ویژگی های لازم برای ایمنی کار، کاهش خستگی، بهداشت و افزایش راحتی بتواند در درمان خارپاشنه که عموماً در این افراد دیده میشود موثر واقع شود. پد خارپاشنه تعبیه شده در صندل پرستاری شرکت آرمان طب تبریز با دو مکانیسم بی وزنی و ایجاد بستری نرم و مطابق شکل پاشنه میتوانند سبب درمان تدریجی خارپاشنه و جلوگیری از ایجاد دوباره آن شوند.

صندل پرستاری زنانه چرم لادن

آیا صندل پرستاری پاشنه دار آرمان طب تبریز طبی است؟

بسیاری از افراد دوست دارند که قد بلندتری داشته باشند و برای خرید کفش پاشنه بلندی که بتوانند چند ساعت با آن دوام بیاورند هزینه های هنگفتی متقبل می شوند. در صورتی که هر چه تفاوت ارتفاع پاشنه نسبت به پنجه بیشتر شود میزان توزیع فشار کف پایی بیشتر برهم خورده و بیشتر نیروی تحمل وزن بر بخش جلوی پا انتقال پیدا می کند. همین عامل زمینه ساز بیشتر مشکلات و بدشکلی های جلوی پا است. شرکت آرمان طب تبریز با طراحی صندل لژ دار طرح باران،تابان و پریماه دغدغه این دسته از عزیزان را بر طرف نموده است. لژ سراسری از پاشنه تا جلوی پنجه پا سبب شده است
تا اختلاف ارتفاع پاشنه از پنجه در حد استاندارد 4-3 سانت باقی بماند، اما در عین حال سبب افزایش 8 سانتی متری قد شود. همچنین با داشتن طراحی ویژه زیره در بخش جلوی پا حرکت راکری و به جلو راندن پا به سرعت انجام می شود و راه رفتن با آن حس کاملاً راحتی به فرد میدهد.

((با هدیه دادن صندل پرستاری آرمان طب تبریز به مادرانمان (پرستاران در خانه) زحمات این عزیزان را پاس بداریم))

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه